For at kunne bidrage i ledelsesteamet er det afgørende, at du som leder kender dine egne styrker og udviklingsområder, så du på bedste vis kan mestre samspillet i teamet og med omverdenen.
Vi tilbyder udviklingsforløbet ’Ledelsesteamet gennemtænkt’, hvor vi sætter jeres personlige og faglige potentialer i spil, så I som ledelsesteam har de bedste betingelser for at lykkes med de mangeartede opgaver.
Styrken i vores forløb er, at vi bevidstgør det ansvar, man hver især har i samarbejdet, og udviklingsarbejdet foregår i det virkelige liv på skolen eller i daginstitutionen med aktu- elle ledelsesmæssige udfordringer. Det betyder, at I udvikler jeres samarbejde, mens I faktisk løser opgaver – altså ikke på et konferencecenter, hvor I hver især deltager i nogle kursusdage med tænkte problemstillinger.
Hans Jørgen bidrager med bred praksiserfaring fra folke- skolen som lærer, leder, chef og direktør. Han er optaget af, hvad der skal til for at skoleledelser får succes og har stor praksiserfaring med forandringer.
Rebecca har i de sidste 15 år arbejdet med lederudvikling og rekruttering. Hun er optaget af den enkeltes ballast, styrker og udviklingsområder og anvender testværktøjet NEO PI-3. Testen danner blandt andet baggrund for den vigtige samtale om det personlige lederskab og den rolle, man har i et lederteam.
Fælles styrker for os begge er, at vi er relationel stærke i dialogen og lykkes med at opnå følgeskab.
’Ledelsesteamet gennemtænkt’ kan skaleres efter jeres behov og ønsker. Måske er I et nyt ledelsesteam, der skal formulere nye visioner og finde en fælles kurs og retning. Eller måske har I netop brug for at ryste træet, se på rollerne og gennemtænke jeres ledelsesteam på ny. Uanset hvilken situation, der er gældende, kan vi tilbyde et forløb, der passer til jer - både i omfang og ambitioner.
På Risskov Skole i Aarhus Kommune har et nyt ledelsesteam på fem personer været igennem forløbet ‘Ledelsesteamet gennemtænkt’:
“Efter at vi havde gennemgået vores egen profil samlede vi op i teamet og identificerede, hvor vi samlet set som ledelse har vores styrker. Vi blev også bevidste om, at der er noget, vi skal blive bedre til. Derfor har vi sammen med Hans Jørgen og Rebecca lavet en liste over opmærksomhedspunkter, som vi arbejder videre med det næste stykke tid. Derudover fik Hans Jørgens indsigt i folkeskoleverdenen os til at sætte spot på forskellige perspektiver omkring en problemstilling og dermed reflektere på en anden måde i lederteamet. Det er lige det, vi har brug for i vores ledelsesteam.
Lene Bregnegaard, skoleleder